Kjøpsvilkår
Bestilling
Når du har fullført bestillingen din, vil en ordrebekreftelse bli sendt til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen, skal du umiddelbart kontakte oss via e-post til info@waxclean.se
Avbestilling av ordre
Dersom du ønsker å avbryte bestillingen din, må dette gjøres samme dag som du har gjennomført kjøpet. Vi kan ikke avbryte en ordre som allerede er behandlet og sendt.
Levering
Våre normale leveringstider er 5-12 arbeidsdager. OBS! Bestillinger lagt inn i helgen sendes tidligst på førstkommende mandag.
På grunn av høy belastning hos postleverandører kan forsinkelser oppstå. Vi ber derfor om forståelse for dette, da det ikke er noe vi kan påvirke.
Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen (uten at vi har informert deg om lengre leveringstid), skal du kontakte oss på e-post: info@waxclean.se
Vær oppmerksom på at det kan tilkomme ytterligere toll- og merverdiavgifter, da du som kunde er privatimportør av produktet du bestiller.
Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i SEK og inkluderer 25 % MVA.
Vi forbeholder oss retten til prisendringer forårsaket av leverandørendringer, trykkfeil i prislisten samt feilaktige priser på grunn av uriktig informasjon. Vi forbeholder oss retten til å justere prisen.
Angrerett
Ved kjøp av varer på nettsiden har du som kunde en lovfestet angrerett på 14 dager fra du har mottatt varen du har bestilt.
5.1 Ved bruk av angreretten:
Du må gi beskjed om at du angrer deg. Beskjeden skal sendes til oss på info@waxclean.se. Meldingen skal inneholde ditt navn, din adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder.
Du bør returnere produktene umiddelbart og senest innen 14 dager etter at du har meddelt oss om angreretten.
Du står for returfrakt, levering og tilstanden på produktene ved retur. Produktene bør derfor sendes godt pakket og i originalemballasjen.
Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende verdiforringelsen dersom produktet er brukt eller skadet.
5.2 Angreretten gjelder ikke for:
-
Produkter som av helse- eller hygienemessige årsaker er forseglet og hvor forseglingen er brutt.
-
Produkter som har karakter av forseglet lyd- eller bildeopptak og hvor forseglingen er brutt.
-
Spesialtilpassede produkter som er skreddersydd spesielt for deg.
-
Tjenester som er fullført og hvor du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten starter uten angrerett.
-
Varer som raskt kan forringes, for eksempel matvarer.
-
Løssalg av aviser eller tidsskrifter.
For mer informasjon om den lovfestede angreretten, se her.
Reklamasjon og klager
Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet likevel være skadet eller feilekspedert, forplikter vi oss til å utbedre feilen kostnadsfritt i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.
6.1 Hvordan går du frem ved reklamasjon?
Eventuelle feil og mangler skal alltid reklameres til info@waxclean.se, hvor du oppgir ditt navn, din adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.
Dersom vi ikke kan rette feilen eller levere en tilsvarende vare, refunderer vi deg i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Vi dekker returfrakt ved godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon hvis det viser seg at varen ikke er defekt i henhold til gjeldende lovgivning. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjene fra Forbrukerklageutvalget.
Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi aksepterer ikke ansvar for forsinkelser eller feil forårsaket av omstendigheter utenfor vår kontroll (Force Majeure), for eksempel arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutninger eller uteblitt levering fra leverandør.
Vi tar heller ikke ansvar for eventuelle endringer på produkter eller produktegenskaper endret av leverandøren.
Produktinformasjon
Vi forbeholder oss retten til eventuelle trykkfeil på denne nettsiden samt utsolgte produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler produktenes eksakte utseende, da fargeforskjeller kan forekomme avhengig av skjerminnstillinger og oppløsning.
Informasjon om cookies
I henhold til lov om elektronisk kommunikasjon skal besøkende på en nettside informeres om bruk av cookies. En cookie er en liten tekstfil som lagres på din enhet for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan selv endre innstillingene i din nettleser for å nekte bruk av cookies.
Illustrerende bilder og ekspertuttalelser
Enkelte bilder og portretter som vises på vårt nettsted brukes utelukkende til illustrerende formål. De representerer ikke faktiske kunder, eksperter eller autorisert helsepersonell, med mindre dette uttrykkelig er angitt. Hensikten er å gi en visuell opplevelse og styrke forståelsen av produktbruk. Alle anmeldelser er basert på ekte kundeopplevelser, men bildene er symbolske.
WaxClean påtar seg ikke ansvar for eventuelle feiltolkninger av dette materialet. Ved medisinske spørsmål eller plager anbefaler vi at du tar kontakt med autorisert helsepersonell.
Uavhentede pakker
Dersom en pakke ikke hentes innen angitt frist og returneres til oss, anses dette som et bindende kjøp der kunden er ansvarlig for hele kostnaden. Ingen refusjon gis for uavhentede forsendelser.
Ved å fullføre kjøpet godtar kunden dette vilkåret, og at kostnader for frakt, retur og håndtering ikke refunderes.
Personopplysninger
Ved å handle hos WaxClean™ godtar du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi ivaretar ditt personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle din bestilling.
WaxClean™ er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du oppgir til oss som kunde. Vi behandler disse opplysningene for å kunne administrere bestillingen din samt ved eventuelle nyhetsbrev eller kampanjetilbud.
Nedenfor finner du en oppsummering av hvordan vi i henhold til GDPR lagrer og behandler dine opplysninger.